חמסה חמסה חמסה - איך הפכה החמסה לפריט עיצוב נחשק


חמסה היא סמל והאביזר נצחי. הקמע הוותיק והעתיק, נחשב למתנה פופולארית וגם לפריט שתמצאו כמעט בפתח כל בית. עם השנים עברה החמסה גלגולים שונים והפכה לפריט עיצוב מודרני שכל אחד חייב שיהיה לו בבית. 

חמסה ממש לא החלה את דרכה בתור פריט עיצוב לבית. חמסה היא אותו סמל עתיק, בצורת כף יד, שכל חמש אצבעותיו פרושות. משמעות החמסה היא להגן מפני עין הרע, לכן אין זה פלא שהקמע העתיק הזה הפך לפופולארי. לעתים משלבים בחמסה גם סמלים נוספים, שגם מטרתם להגן מפני עין הרע (כמו עין, מגן דוד, דגים ועוד). החמסה המסורתית לרוב מגיעה בגוונים של תכלת, הנחשבים גם הם למגנים מפני כל רע. 

החמסה נפוצה בעיקר בארצות ערב, בצפון אפריקה ובמזרח התיכון. אנשים תולה אותה במכונית, מעל מיטות תינוק, על מחזיקי מפתחות, מחזיקים אותה בארנק - אבל בעיקר תולים אותה בכניסה לבית. החמסה גם נחשבת למתנת חתונה מאוד פופולארית לזוגות צעירים, כדי להגן עליהם מפני כל רע בתחילת חייהם המשותפים. 

 

חמסה: מפריט שחייבים לתלות בבית - לפריט עיצוב משגע

בעבר נראו כל החמסות די אותו הדבר: כף יד די זהה, בגוון תכלת-כחול ולכולן היה מראה מיושן ועתיק. בואו נודה בזה, רוב האנשים לא קנו חמסות בשביל המראה שלהן, פשוט רצינו לישון טוב בלילה. אחרי הכל תכלת זה נחמד, אבל זה לא יתאים לכל בית ולכל עיצוב, אז רבים העדיפו לקנות חמסה קטנה, לתלות אותה בפינה באיזה כניסה ולסמן על זה וי. 

בשנים האחרונות חל מפנה של ממש והחמסות הישנות פינו את מקומן לחמסות מעוצבות ומודרניות, שגנבו להן את ההצגה. פתאום כל אחד רצה חמסה בבית - פשוט בגלל שהיא יפה. לפתע הופיעו להן חמסות מעץ, ממתכת, חמסות מקרמיקה, חמסות בכל הצבעים, בכל הגדלים, כולן מקוריות ומיוחדות. 

חמסה מודרנית היא יצירת אמנות לכל דבר, היא פריט עיצוב שהאורחים נעצרים מולו ומתפעלים. כך קרה ואנשים הפסיקו להתייחס לחמסה כאל קמע. אנשים החלו להתייחס אליה כאל פריט המשמש את עיצוב חלל הבית, פריט שיש להשקיע בו מחשבה.

 

חמסות מעוצבות - נעים להכיר

כיום ניתן למצוא מגוון סוגי חמסות, הן מקשטות את חלל הבית המודרני בכל מיני דרכים. אדם הרוצה לשלב כיום חמסה בעיצוב הבית שלו יכול לתלות את החמסה כתמונה, כחלק מיצירת אמנות, לשלב אותה על שלט הדלת לבית, שטיח הכניסה, תאמינו או לא - יש אפילו מצעים של חמסה.

דרך מקורית ומודרנית לשלב חמסות בבית היא באמצעות תליית מסכות חמסה. מסכות החמסה של Umasqu הן מסכות עץ דקורטיביות, עשויות שכבת פורניר ופורמייקה, המתאימות לתלייה בכל חדרי הבית ואפילו במשרד. 

מסכות העץ של Umasqu מספקות מענה מושלם למי שמחפש חמסות מעוצבות לבית, מכיוון שהן מצליחות לענות על מספר קריטריונים עיצוביים חשובים:

1. הן משלבות בין הישן למודרני בהצלחה, באמצעות שילוב אלמנטים כמו עיניים, אבל תוך שמירה על מראה אלגנטי ומרשים. כך לדוגמה מסכת חמסה #1. מחירה 445 ₪ 

מסכת חמסה #1 - יומסקו - צחי נבו

 

2. אומנם מדובר בחמסה, אבל המסכות מביאות איתן רוח של אמנות פופ מהנה עם ניחוח נוסטלגי. חייבים להודות, זה ממש לא דבר מובן מאליו בפריט שכל כך מזוהה עם מסורת ומאגיה.

ראו מסכת חמסה #4. מחירה 445 ₪.

מסכת חמסה שחור לבן - יומסקו - צחי נבו

 

3. בעידן בו אחד הטרנדים העיצוביים החמים ביותר הוא תליית תמונות ואלמנטים עיצוביים זהים/דומים, זה ליד זה - גם חמסות העץ משתלבות בו באופן מושלם. ניתן לתלות שתי חמסות ואפילו שלוש, ליצור קיר חמסות במקום קיר תמונות. כך נהנים מברכה ועיצוב משגע בו זמנית.

ראו שתי מסכות גדולות #2. מחיר מסכה אחת 785 ₪. 

מסכות חמסה גדולות לקיר - יומסקו - צחי נבו

פוסטים ישנים פוסטים חדשים